Utançtır sen'li sevda

7.21.2012 § 2

   Gök gürültülerinden utanıyorum. Sevdiğim filmlerden, içtiğim çaylardan... Kırmızı sigara paketimden. Ve renklerden utanıyorum senin yüzünden; siyahtan, maviden. Bana benzetmeye çalıştıklarından utanıyorum. Beni oldurmaya çalıştığın karakterden... 
   Babalardan utanıyorum; oğullardan. Meleklerden utanıyorum. Tahta masalardan, buğday tarlalarından, dostlarımdan, ucuz orospulardan, erkeğini arayan küçük kadınlardan, göğün mavisinden, kalemlerimden, denizin yıldızlarından... Ölen bebeklerden utanıyorum. Acıları bile boşa meşgul ediyorum, acılardan utanıyorum. Dillerden, kelimelerden utanıyorum; ellerim, sevgilim, ellerimden utanıyorum. Senin için hepsine yıllardır tek tek mahçup oluyorum. 
   Uyurken susmayan dillerden, tan yelinden, pencere önünde uçuşan kuşlardan, kitaplardan, tuz buz olan camlardan, komşulardan utanıyorum. Güncelerden utanıyorum; adının geçtiği. Beynimi uyuşturan buzlardan, köpek ulumalarından, yolculuklardan nefretle utanıyorum. Tren garlarından, çay şekerlerinden, evlerin çatılarından, neşeli çocuklardan, kinci yaşlılardan... Unutmalardan ve yeniden hatırlamalardan... Tırnak izlerinden utanıyorum vücutlarda dolaşan. İhanetlerden utanıyorum. Ama en çok da aşklardan.
   Varlığında yaşadığım, yokluğunda tattığım her duygudan, her ışıktan, her varlıktan, her yaratıktan utanıyorum. Ve her doktor, ve her fotoğraf, ve her yatak, ve her mektup, ve her melodi... Bende sevdiğin fakat başkalarında yaşatmaya çalıştığın cılız anıları aciz ruhuna hediye etmiş olmaktan utanıyorum. Senden utanıyorum.

What's this?

You are currently reading Utançtır sen'li sevda at Sana Gül Bahçesi Vadetmedim.

meta

§ 2 Response to “Utançtır sen'li sevda”

  • Dönence says:

    ayrılığı kabullendiğin vakit utanmayıda unutuyorsun..
    Bu kadar çok imgeden utandığına görede hakkın yenmiş kızım senin..

  • Gülşah says:

    Soyut ve somut yüzlerce şey var daha utandığım. Ama en utandığım şey bunları unutamayışım.

§ Leave a Reply